Ervaringen

Referenties ouders

De Vuurtoren is een betrokken school bij de ontwikkeling van het kind. Bij onze zoon is er regelmatig contact met de docent en met de zorgkring (fysiotherapie en logopedie). Hierdoor zijn we goed op de hoogte van wat er speelt binnen de klas. Ongeveer twee jaar gelden merkte we dat Joost niet lekker in zijn vel zat. Dit is besproken met de leerkracht. In een vervolggesprek hebben de leerkracht en intern begeleider een aantal opties uitgewerkt, waardoor we binnen korte tijd verder konden. Binnen de klas wordt geprobeerd om zoveel mogelijk op ieders niveau les te geven, zodat ieder op zijn eigen tempo onderwijs volgt.
- Maarten van der Ham, ouder -

Onze zoon, Noah, kwam op 4 jarige leeftijd terecht op de vuurtoren. Hoe dramatisch zijn start op het reguliere onderwijs was, hoe goed het hier ging. Echte aandacht, opbouwende kritiek/ tips, hoe warm en vertrouwd de band met docent/ kind maar ook docent/ ouder!
Ik gun alle kinderen dat wat mijn kind mag ervaren.
- Melanie van Uffelen, ouder-

Referenties leerlingen

Op de Vuurtoren is er minder drukte en houden ze veel rekening met de kinderen. Ja, het is hier gewoon leuk.
- Jochem 11 jaar, leerling -

Leuk op de Vuurtoren, omdat ik kleien zo leuk vind. En omdat ik de beste van de school ben. Ik hou ook erg veel van de juffen, omdat ik ze zo lief vind.
- Liv 6 jaar, leerling -

Referenties leerkrachten

Soms zijn de leerlingen door allerlei leer- en gedragsproblemen vergeten hoe mooi en bijzonder ze zijn. Het is fijn om dat samen op de Vuurtoren opnieuw te ontdekken!
- Nelleke Goedhart, leerkracht bovenbouw-

Al ruim tien jaar werk ik met heel veel plezier op de Vuurtoren. Ieder kind is uniek, en alle kinderen op hun eigen niveau onderwijs bieden is een geweldige uitdaging voor mij. De kinderen voelen zich veilig op school en daardoor groeien ze nog meer.
- Nathalie van der Zande, leerkracht middenbouw-

Elke dag ga ik weer met veel plezier naar de Vuurtoren. Ik probeer als leerkracht een veilige sfeer te creeren waar ieder kind kan zijn zoals die is. Het vinden van de juiste gebruiksaanwijzing vind ik een enorme uitdaging. Ik heb de ervaring dat de Vuurtoren een prettig team heeft van collega's waar je op kunt bouwen en die professionele zorg draagt voor ieder kind. Hier ontdekte ik mijn ware kracht en passie; liefde voor kinderen die net iets meer nodig hebben.
- Judith Stolk, leerkracht onderbouw-